1875. aastal ehitas inglise ettevõte nimega Ruston Proctor & Burton ( Patenteeritud James Dunbari poolt ) terasest pööratava noolega auruekskavaatori mille nimeks sai hiljem "Ruston Steam Navvy". Ekskavaatori nool tehti terastugevdustega tammepuust. Selle ekskavaatori kopa maht oli 1,5 kuupmeetrit. Ekskavaator kaalus 29 tonni ja aurumootori võimsus oli 11 hj. Patent nägi ette 360 kraadist noole pöördenurka, kuid reaalsuses saavutati 180 kraadi.
Neid ekskavaatoreid tehti "Manchester Ship Canal" kanali kaevamiseks 58 tk. 1887. aastast alates kaevasid need 38 miljonit kuupmeetrit materjali 60 km pikkusel lõigul vaid 5 aastaga. Ühe päevaga (12h) täitis see ekskavaator 640 vagunit e. selle tootlikkus oli 1860 kuupmeetrit päevas. Keskmiselt saavutati tootlikkuseks 600000 kuni 900000 kuupmeetrit kuus. Seetõttu võib nimetatud tööd nimetada esimeseks suuremahuliseks suurte ekskavaatorite kasutamise projektiks ajaloos.