Hübriidekskavaatoriks nimetatakse hübriidajamiga ekskavaatorit, mille esimese prototüübi PC200-8 avalikustas Komatsu 2008. aastal. Praeguseks (2013. aastaks) on hübriidajameid installeerinud mitmed ekskavaatoritootjad nagu Hitachi, Case, Caterpillar, Liebherr ja Kobelco.
Hübriidajam koosneb diiselmootorist, hüdraulilisest pumbast ja salvestist, mis salvestab ekskavaatori kere pööramisel ja pidurdamisel ülejäävat energiat, samuti energiat mis jääb üle diiselmootori madalatel pööretel või tühikäigul. Salvestamiseks kasutatakse kas akusid või hooratassalvestit. Kui ekskavaatori koormus tõuseb, näiteks ammutamisel, murdmisel või tõstmisel, siis suunatakse salvestatud energia kas hüdropumba või elektrimootori kaudu süsteemi tagasi. Nii on väidetavalt saadud 25-50% energiasäästu (kütusekulu vähenemist).
Rangelt võttes peaks hübriidekskavaator olema ristand erineva tüübiga ekskavaatoritest, kuid kõnekeeles ja reklaaminduses lähevad käibele lühendid e. hübriidajamiga ekskavaatorit nimetatakse hübriidekskavaatoriks või isegi hübriidiks.
Kokkuvõte: Hübriidekskavaator on säästliku kütusekuluga ekskavaator.
Ingl: Hybrid Hydraulic Excavator